Toegang door anderen (gemachtigdentoegang)

Dit zijn veelgestelde vragen over toegang tot Mijn Dossier door anderen. Staat uw vraag er niet tussen? Bel dan naar telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 08.00 uur tot 16.30 uur).

Hoe regel ik toegang tot het dossier van een ander
(gemachtigdentoegang)?

Bekijk de stappenplannen op deze pagina.

Kunnen mijn partner en ik samen één Mijn Dossier-account hebben?

Nee, dat is niet mogelijk. Mijn Dossier is gekoppeld aan uw persoonlijke patiëntendossier. Informatie die via Mijn Dossier wordt gedeeld, is onderdeel van dat patiëntendossier.

Daarnaast is medische informatie vertrouwelijk. Het is alleen via gemachtigdentoegang mogelijk om te communiceren over een andere persoon via Mijn Dossier. Elke volwassene moet daarom zelf toegang aanvragen voor Mijn Dossier.

Hoe kan ik het dossier van een overleden familielid bekijken?

Dit is in de meeste gevallen helaas niet mogelijk. Er is een uitzondering: als een kind tussen de 0 en 16 jaar overlijdt, dan blijft de toegang tot het Mijn Dossier account van het kind nog drie maanden bestaan. Na drie maanden vervalt de toegang automatisch. Als u meer informatie wilt over inzage in een dossier, kunt u contact opnemen met onze afdeling Zorgsupport via het telefoonnummer 020-444 0700 (VUmc) of 020-56 63355 (AMC).