Afspraken
Kan ik via Mijn Dossier mijn afspraak afzeggen?
U kunt via Mijn Dossier tot maximaal 7 dagen van tevoren uw afspraak afzeggen. Als u een afspraak wil afzeggen die over minder dan 7 dagen gepland is, dan kan dat alleen door te bellen naar de polikliniek waar u de afspraak heeft. Let op: voor sommige afspraken zijn lange wachttijden. Als u de afspraak nu afzegt, kan het zijn dat u lang moet wachten tot u volgende afspraak.
Kan ik via Mijn Dossier een afspraak maken?
U kunt via Mijn Dossier op sommige poliklinieken online een afspraak maken. Dit is nu nog niet op alle afdelingen mogelijk. U kunt wel altijd een afspraak met uw behandelaar of arts aanvragen. U kunt alleen een afspraak aanvragen bij de polikliniek waar u al onder behandeling bent. Uw aanvraag komt terecht bij een medewerker van de polikliniek. Deze medewerker bevestigt de afspraak met u. Wij houden zoveel mogelijk rekening met uw voorkeur voor dag en/of tijd.
Hoe weet ik wanneer mijn afspraak is?
Je krijgt een afspraakbrief van ons met de datum, tijd en locatie. Deze brief krijgt u per post óf digitaal. Let op: Amsterdam UMC heeft 2 locaties. Kijk goed of u op Locatie AMC of op locatie VUmc moet zijn.
Wanneer ontvang ik een digitale afspraakbrief?
U ontvangt de brief alleen digitaal als u een Mijn Dossier account heeft en als uw e-mailadres bij ons bekend is. U ontvangt een e-mail als uw digitale afspraakbrief voor u klaar staat in Mijn Dossier. Als u de Mijn Dossier Amsterdam UMC app heeft ontvangt u ook een pushmelding (als u deze melding niet heeft uitgezet).
Het kan zijn dat u wél een Mijn Dossier account heeft, maar de afspraakbrief toch thuisgestuurd krijgt. Dit komt omdat uw polikliniek nog niet overgestapt is op het digitaal versturen van de brieven.
Ik krijg voor de ene afdeling een papieren brief krijg en voor de andere afdeling een digitale brief. Kan dat?
Helaas wel. Nog niet alle poliklinieken van Amsterdam UMC werken met de digitale afsprakenbrief. We werken er hard aan om dit voor alle afdelingen mogelijk te maken.
Hoe controleer ik mijn e-mailadres?
Ga naar ‘mijndossier.amsterdamumc.nl’ of de Mijn Dossier Amsterdam UMC app en log in met uw account. Als u bent ingelogd, klik op ‘menu’ en vervolgens onderin het menu op ‘accountinstellingen’. Onder ‘persoonlijke informatie’ vindt u het e-mailadres dat bij ons bekend is. Klopt het e-mailadres? Dan hoeft u niets te doen. Klopt uw e-mailadres niet? Dan kunt u het e-mailadres aanpassen.
Ik heb hulp nodig, wie kan mij helpen?
Voor hulp bij het inloggen in Mijn Dossier of het vinden van uw digitale afspraakbrief kunt u bellen naar 020 - 444 3336 (op werkdagen van 08.00 uur tot 16.30 uur). Of klik hier voor de veelgestelde vragen over het inloggen.