Wat is de patiëntervaringsmonitor (PEM)?
Hieronder steen een kort filmpje met uitleg.
De vragenlijst kan gaan over:
- uw afspraak op de polikliniek, of
- een (dag)opname in het ziekenhuis, of
- een bezoek aan de Spoedeisende hulp (SEH) of de Specialistische spoedopvang (SSO), of
- een belafspraak of
- een video-afspraak.
Komt u vaak in ons ziekenhuis, dan krijgt u maximaal 8 keer per jaar een vragenlijst.
Ben ik verplicht om de vragenlijst in te vullen?
Nee, u kiest zelf of u de vragenlijst gaat invullen. Uw antwoorden zien wij zonder uw naam, wij weten dus niet wie de vragenlijst heeft ingevuld. Als u meer wilt lezen over hoe we met uw gegevens omgaan, lees dan onze privacyverklaring.
Waar kan ik hulp krijgen bij het invullen van de vragenlijst?
Wilt u de vragenlijst graag invullen, maar u heeft geen (goede) computer, laptop tablet/iPad of geen (goede) wifi-/internetverbinding? Of heeft u moeite met het lezen of begrijpen van de vragen? U kunt dan hulp vragen aan familie, vrienden of een kennis.
Wij kunnen u ook helpen met het invullen van de vragenlijst, via Patiëntenservice Zorgsupport:
- locatie AMC: U vindt Patiëntenservice Zorgsupport bij ingang van de polikliniek. Het telefoonnummer is: 020 566 3355. Het emailadres is: PAZO-AMC@amsterdamumc.nl.
- locatie VUmc: U vindt Patiëntenservice Zorgsupport in de hal van de polikliniek. Het telefoonnummer is: 020 444 0700. Het emailadres is: PAZO-VUmc@amsterdamumc.nl.
Ik heb geen vragenlijst ontvangen, maar wil wel wat vertellen?
Heeft u geen uitnodiging voor de vragenlijst ontvangen, en wilt u wel iets aan ons vertellen? Bijvoorbeeld een compliment, een tip of een klacht? Vertel dit dan aan uw arts of verpleegkundige.
U kunt ook contact opnemen met Patiëntenservice Zorgsupport. De contactgegevens vindt u hierboven, bij de vorige vraag.
Hoe kan ik me afmelden?
Wilt u (even) geen vragenlijsten meer ontvangen? Dan kunt zich afmelden via het ‘Afmeldformulier patiëntervaringsmonitor’. Als u dit formulier invult en verstuurt, dan krijgt u geen vragenlijsten meer over uw ervaringen in ons ziekenhuis. U kunt nog wel andere vragenlijsten ontvangen. Bijvoorbeeld van uw arts of andere zorgverlener als voorbereiding op een afspraak of een behandeling.
Afmelden kan ook:
- online via Mijn Dossier (ga naar: ‘Instellen meldingen’→ ‘Overige instellingen’) of
- bij de Centrale Inschrijfbalie in de polikliniek op locatie AMC of VUmc.
Wilt u (later) toch weer meedoen?
Dat kunt u zelf veranderen via Mijn Dossier.
Het Digipunt kan u ook hiermee helpen.
U kunt hen bellen op het telefoonnummer is 020 444 3336.
Zij zijn aanwezig van maandag tot en met vrijdag van 08.00-16.30 uur.
Wat doen jullie met mijn antwoorden en opmerkingen?
Uw antwoorden en opmerkingen helpen ons om de zorg te verbeteren voor al onze patiënten, jong en oud.
We gebruiken de ervaringen van onze patiënten ook om informatie te geven op de website www.ziekenhuischeck.nl .Uw antwoorden en opmerkingen (zonder uw naam) gebruiken we ook om onderzoek te doen. Bijvoorbeeld of de ervaringen van patiënten veranderen na een vernieuwing in onze zorg. De onderzoeker kan de ervaringen dan beschrijven in een wetenschappelijk tijdschrift. Wilt u weten wat andere patiënten ons in vorige jaren hebben verteld? Klik dan op het jaartal:2021, 2022 en 2023
Andere universiteit ziekenhuizen (UMC’s) stellen dezelfde vragen aan hun patiënten. Hier kunt u over lezen op de website van de NFU: Patiëntervaringen en verbeteren van zorg .
Kan ik ook op andere manieren meedenken met Amsterdam UMC?
Mogen wij u vaker om uw mening vragen? En wilt u meedenken over hoe we onze zorg en service kunnen verbeteren?
Kijk dan op onze website over het Patiëntenpanel van Amsterdam UMC. Lees hier wat u voor uw medepatiënten en voor ons kunt doen.