Amsterdam UMC behandelt al uw gegevens vertrouwelijk volgens de (wettelijke) regels die hiervoor gelden. Alleen de medewerkers in het ziekenhuis die daartoe bevoegd zijn, mogen uw gegevens opvragen en/of inzien.

Voor een goede (medische) behandeling en verzorging moeten we uw persoonlijke gegevens bewaren in een medisch dossier.

Uw persoonlijke gegevens zijn bijvoorbeeld:

  • uw adresgegevens,
  • aantekeningen over uw gezondheidstoestand,
  • gegevens over uitgevoerde onderzoeken,
  • de ziekte die u heeft
  • behandelplannen.

De brieven die wij naar uw huisarts en eventuele andere specialisten sturen, bewaren we ook in uw medisch dossier. Bij onderzoek, behandeling of verzorging verzamelen wij gegevens die wij opnemen in uw medisch dossier. Zo zijn deze gegevens altijd voor uw behandelaar beschikbaar. U mag rekenen op een goede en zorgvuldige verslaglegging in dit dossier.

Voor een goede hulpverlening is uw medisch dossier van groot belang. De zorgverleners van Amsterdam UMC hebben dan ook de plicht om uw dossier goed bij te houden.

U hebt over uw dossier een aantal rechten. Hieronder leest u meer over uw rechten.

Beroepsgeheim/privacy

Amsterdam UMC moet alle patiëntgegevens die nodig zijn voor uw behandeling vastleggen in uw medisch dossier. Ook röntgenopnamen of andere foto- of video-opnamen over uw behandeling, maken deel uit van het dossier. Uw gegevens mogen niet zonder reden worden gebruikt. U heeft namelijk recht op bescherming van uw privacy. Privacy heeft betrekking op informatie over uw levenssfeer en op de (medische) gegevens die in uw medisch dossier staan.

Artsen, verpleegkundigen en andere medewerkers moeten zich houden aan het medisch beroepsgeheim.

Zonder uw toestemming mogen zij geen gegevens doorgeven aan personen of instanties die niet bij uw behandeling betrokken zijn. Deze zwijgplicht geldt ook voor niet strikt medische zaken, zoals wie er bij u op bezoek is geweest.

U heeft ook recht op ‘ruimtelijke privacy’. Het uitgangspunt is dat er alleen hulpverleners aanwezig zijn bij uw behandeling of onderzoek die daarbij betrokken zijn.

Omdat Amsterdam UMC een opleidingsziekenhuis is, zullen er ook vaak hulpverleners-in-opleiding bij uw behandeling aanwezig zijn. Als u dit liever niet wilt, overleg dit dan met uw behandelend arts.

Uw behandelend arts rapporteert over het onderzoek en de behandeling aan uw verwijzer. Dit kan uw huisarts zijn, maar ook een verloskundige, tandarts of een andere specialist. Wij gaan ervan uit dat u hiermee instemt.

Wij geven geen inlichtingen aan politie, justitie of andere instanties, tenzij u of uw wettelijke vertegenwoordiger daarmee instemt.

Voor uw behandeling verzamelen wij allerlei gegevens over u. U kunt erop rekenen dat wij uw gegevens strikt vertrouwelijk behandelen. De computerbestanden waarin uw gegevens worden opgenomen zijn streng beveiligd. Ze zijn alleen toegankelijk voor Amsterdam UMC-medewerkers die bij uw behandeling zijn betrokken. Zij hebben een wettelijke geheimhoudingsplicht.

De gegevens die wij verzamelen voor de zorgverlening, kunnen gebruikt worden voor medisch-wetenschappelijk onderzoek. Uw gegevens gebruiken wij in beginsel alleen anoniem. (zie: ‘Gebruik van uw gegevens voor kwaliteitszorg’ en ‘Gebruik van uw gegevens voor wetenschappelijk onderzoek’). We gaan er van uit dat u daar geen bezwaar tegen heeft.

Bewaartermijn van uw medische gegevens

De wetgeving schrijft voor dat de in uw medisch dossier opgenomen gegevens minimaal 20 jaar bewaard blijven. Deze termijn geldt vanaf het moment dat de gegevens in het dossier staan. De academische ziekenhuizen - zoals Amsterdam UMC – moeten een gedeelte daaruit, tot 115 jaar na uw geboortedatum te bewaren. Dit is het kerndossier. Het kermdossier bevat o.a. ontslagbrieven, operatieverslagen en uitslagen van pathologisch onderzoek.

Gegevens die we verzamelen voor wetenschappelijk onderzoek hebben soms een andere bewaartermijn. Hierover informeren wij u als wij u toestemming vragen om deel te nemen aan een onderzoek.

Inzage en kopie van uw medisch dossier

U hebt het recht uw eigen medisch dossier in te zien. Uw familieleden hebben alleen recht op inzage in uw dossier als u hen daarvoor schriftelijk toestemming hebt gegeven.

Ouders of wettelijke vertegenwoordigers van kinderen tot 12 jaar hebben recht op inzage in het dossier van hun kind, op basis van ouderlijk gezag. Vanaf 12 jaar heeft een patiënt het recht om het eigen medisch dossier in te zien. Het recht op inzage door de ouders blijft bestaan, tenzij door of namens het kind bezwaar is ingediend.

Kinderen tussen de 12 en 16 jaar moeten persoonlijk toestemming geven voor het inzien van hun dossier door hun ouders of wettelijke vertegenwoordigers. Dit mag telefonisch. Als de gemachtigdentoegang al ingesteld is voor de 12e verjaardag dan is er geen expliciete toestemming nodig van het kind en mag de gemachtigdentoegang doorlopen, tenzij er bezwaar is ingediend.

Wie 16 jaar of ouder is, beslist zelfstandig over (toestemming tot) inzage. Het origineel van uw dossier blijft altijd in Amsterdam UMC. U kunt een kopie aanvragen van het complete dossier of een gedeelte daarvan.

Het opvragen van kopie medisch dossier:

Binnen één jaar na uw laatste contact met Amsterdam UMC vraagt u dit aan bij de polikliniek of afdeling van uw behandelend arts. U kunt hiervoor gebruik maken van het ‘Formulier Aanvraag kopie medisch dossier bij de polikliniek’. Dat formulier is te downloaden van de website van Amsterdam UMC en is verkrijgbaar bij de poliklinieken en bij de afdeling Patiëntenservice Zorgsupport.


Als u niet meer in behandeling bent of uw laatste contact met Amsterdam UMC is meer dan één jaar geleden, kunt u een schriftelijke aanvraag indienen bij Patiëntenservice Zorgsupport via dossierdesk@amsterdamumc.nl. Deze aanvraag moet voorzien zijn van uw handtekening en een kopie van uw identiteitsbewijs. Als u dit wilt, kunt u hiervoor gebruik maken van het Formulier Aanvraag kopie medisch dossier bij PAZO Zorgsupport. Houdt u er rekening mee dat het meestal 3 à 4 weken duurt voordat uw aanvraag afgehandeld is. Voor het verstrekken van een kopie van uw medisch dossier worden geen kosten in rekening gebracht.

Na uw overlijden blijft het beroepsgeheim van kracht. Dat betekent dat uw nabestaanden geen recht hebben om (delen van) uw dossier in te zien. Dit is alleen mogelijk als u hiervoor schriftelijk toestemming heeft gegeven of als er sprake is van zwaarwegende belangen. U leest hier mee over in de folder Aanvragen medische gegevens van een overleden patient.

Wilt u er zeker van zijn dat een vertegenwoordiger na uw overlijden inzage kan krijgen in uw dossier? Geeft u hiervoor dan bij leven schriftelijk toestemming en laat dit in uw dossier vastleggen. Op de website van de Patiëntenfederatie Nederland vindt u hierover meer informatie.

Opvragen van röntgenfoto’s, MRI- en CT-scans

Aanvragen voor radiologiebeelden worden door de afdeling radiologie zelf afgehandeld. Voor uw aanvraag kunt u gebruik maken van het Formulier Aanvraag kopie medisch dossier bij PAZO Zorgsupport.

Legitimatieplicht

Voor alle aanvragen geldt dat u zich moet legitimeren met een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart). Als u iemand anders uw medische informatie wilt laten ophalen, dan kunt u hiervoor zelf een machtiging opstellen en ondertekenen. De door u gemachtigde persoon moet zijn/haar en uw legitimatiebewijs laten zien. Bij een schriftelijke aanvraag moet u een kopie van uw legitimatiebewijs meesturen.

Aanvulling, correctie en vernietiging van uw medisch dossier

Het is mogelijk om uw dossier aan te vullen met informatie die u belangrijk vindt. U moet dit bespreken met uw behandelend arts. De door u gewenste informatie kan dan aan het dossier worden toegevoegd in de vorm van een Addendum.

In het geval u een correctie van uw dossier wenst, is dit alleen mogelijk als het gaat om een feitelijke onjuistheid. U moet dan de verantwoordelijke arts vragen om de fout corrigeren. Het recht op correctie gaat dus niet zo ver dat u bijvoorbeeld de diagnose mag laten wijzigen. Als u andere informatie niet in uw medisch dossier wenst, dan moet u de aanvraag voor de verwijdering van die gegevens richten aan Patiëntenservice Zorgsupport via: dossierdesk@amsterdamumc.nl

U kunt uw dossier laten vernietigen voor zover dit binnen de wettelijke regelingen is toegestaan. Voor vernietiging van uw medisch dossier moet u altijd een schriftelijke aanvraag indienen bij Patiëntenservice Zorgsupport via: dossierdesk@amsterdamumc.nl

Voor meer informatie over de wettelijke regelingen verwijzen wij naar de knmg-richtlijn 'Omgaan met medische gegevens'

Patiëntenportaal ‘Mijn Dossier’

Mijn Dossier is een beveiligde digitale omgeving voor patiënten van Amsterdam UMC. Mijn Dossier biedt u als patiënt de volgende mogelijkheden:

  • Raadplegen van een gedeelte van uw persoonlijke medische dossier;
  • Inzien van uitslagen van verschillende onderzoeken (zoals bloeduitslagen of weefselonderzoek). Om technische redenen zijn niet alle uitslagen in te zien via Mijn Dossier;
  • Aanvragen, beheren en annuleren van afspraken;
  • Inzien van een overzicht van uw afspraken;
  • Inzien van persoonlijke medische informatie, zoals uw medicatie-overzicht of allergieën;
  • Aanvragen van aanpassingen in uw dossier, d.w.z. toevoegen of verwijderen van allergieën, medicatie en gezondheidsproblemen. Deze aanpassingen zijn voorlopig totdat een zorgverlener deze (bij het volgende bezoek) heeft geaccepteerd of afgewezen;
  • Inzien van brieven die uw behandelaars aan bijvoorbeeld uw huisarts hebben gestuurd;
  • Veranderen van uw huisadres, telefoonnummer en emailadres;
  • Stellen van vragen aan uw behandelaars.

Aanmelden voor Mijn Dossier

Hoe u zich kunt aanmelden voor Mijn Dossier leest u in de folder Meld u aan voor Mijn Dossier .

Twee locaties: één elektronisch patiëntendossier

Stichting Amsterdam UMC heeft twee vestigingen: locatie AMC en locatie VUmc en die werken steeds intensiever samen. Wij bundelen onze krachten om nog betere gezondheidszorg te kunnen bieden aan onze patiënten. Steeds meer activiteiten die nu nog op beide locaties gebeuren worden in de toekomst in één van de beide ziekenhuizen verricht. Hierdoor zullen patiënten vaker op beide locaties worden behandeld. Het is daarom belangrijk dat de artsen en verpleegkundigen uit beide ziekenhuizen dezelfde informatie hebben over u als patiënt. Het samenvoegen van de patiëntendossiers van locatie AMC en locatie VUmc is een noodzakelijke stap in de juridische fusie tussen de ziekenhuizen.

Gemachtigdentoegang voor Mijn Dossier

Via de zogenoemde gemachtigdentoegang is het mogelijk om het dossier van een andere patiënt in te zien. Voor kinderen tot 16 jaar geldt dat de wettelijke vertegenwoordiger van het kind zich kan laten registreren voor Gemachtigdentoegang. Patiënten van 16 jaar en ouder kunnen een (willekeurige) andere persoon aanmelden voor Gemachtigdentoegang, ook een persoon die zelf geen patiënt is in Amsterdam UMC. Deze persoon moet zich wel persoonlijk komen legitimeren in Amsterdam UMC. Kinderen tussen de 12 en 16 jaar kunnen de gemachtigdentoegang van ouders of wettelijke vertegenwoordigers intrekken. Ouder-kind gemachtigdentoegang vervalt automatisch als een kind 16 jaar wordt. Wie 16 jaar of ouder is beslist zelfstandig over (toestemming tot) inzage.

Het beschermen van veiligheid en privacy

Mijn Dossier maakt gebruik van technologie om uw sessie automatisch te versleutelen. Berichten die u uitwisselt wanneer u bent ingelogd zijn daarmee goed beveiligd.

Toegang tot informatie vindt plaats via de beveiligde toegangscodes (gebruikersnaam en wachtwoord) of Digid. Deze moeten aan bepaalde eisen voldoen en ze worden beveiligd opgeslagen. Uw wachtwoord is niet zichtbaar voor medewerkers van Amsterdam UMC.

Mijn Dossier voldoet aan wet- en regelgeving over uw privacy. Uw naam en emailadres behandelen wij met dezelfde zorg als uw medisch dossier. Deze worden nooit doorgegeven of doorverkocht aan derden.

Om uw privacy te beschermen, logt Mijn Dossier automatisch uit, als u meer dan 15 minuten uw toetsenbord niet gebruikt. Wij raden u aan om altijd uit te loggen als u klaar bent of als u uw computer verlaat, zelfs als dit maar voor even is.

Vragen stellen aan uw behandelaars via Mijn Dossier

Als u een vraag stelt via Mijn Dossier aan de polikliniek, dan leest iemand van het behandelteam dit. De medewerker van het behandelteam bepaalt of hij/zij uw vraag zelf kan beantwoorden of dat een verpleegkundige of uw arts dit moet doen.

Gebruik Mijn Dossier nooit voor spoed en urgente vragen. In dat geval kunt u beter telefonisch contact opnemen met uw polikliniek. Bel 112 als het om een noodgeval gaat.

Uw medische gegevens delen met behandelaren van andere zorginstellingen

Als u naast Amsterdam UMC ook bij andere zorgverleners onder behandeling bent of in de toekomst komt, kan het in uw belang zijn om uw gegevens met hen te delen.

Voor het uitwisselen van uw gegevens met andere zorgverleners via een elektronisch uitwisselingssysteem hebben wij uw toestemming nodig. Als u geen toestemming geeft, stellen wij uw gegevens niet beschikbaar via het uitwisselingssysteem. Uw behandelaren van andere zorginstellingen kunnen uw gegevens dan uiteraard wel met uw toestemming op ons opvragen.

Waar geeft u toestemming voor?

Met uw toestemming zal Amsterdam UMC bekend maken welke medische gegevens beschikbaar zijn binnen Amsterdam UMC. De behandelaar buiten Amsterdam UMC bij wie u onder behandeling bent, ontvangt op zijn verzoek een samenvatting van de gegevens en een overzicht van uw contactmomenten. De behandelaar buiten Amsterdam UMC bepaalt welke gegevens voor uw behandeling belangrijk zijn om kennis van te nemen. Hij kan deze overnemen in zijn eigen dossier.

U kunt uw toestemming op elk moment weer intrekken. Uw toestemming heeft geen einddatum. Na 5 jaar krijgt u een herinnering en de vraag of u deze toestemming nog wenst. De gevolgen van het intrekken van uw toestemming vindt u onder de veel gestelde vragen.

U kunt op de volgende manier toestemming geven of intrekken:

  • Online via Mijn Dossier;
  • Bij een medewerker van Registratie en Ontvangst (locatie VUmc) of Patiëntenregistratie (locatie AMC).

Waarom zou u uw medische gegevens digitaal beschikbaar stellen?

  • Uw zorgverlener buiten Amsterdam UMC kan de gegevens die voor uw behandeling van belang zijn direct inzien.
  • Als een onderzoek al is uitgevoerd, dan hoeft dat onderzoek meestal niet opnieuw te worden uitgevoerd. De resultaten zijn dan al beschikbaar.

Om welke medische gegevens gaat het?

De zorgverlener buiten Amsterdam UMC krijgt toegang tot het volledige dossier (uitgezonderd gegevens van de afdelingen Psychologie, Psychiatrie en Klinische genetica).

Denk hierbij aan de volgende gegevens:

  • Uw naam, leeftijd, adres en Burgerservicenummer (BSN)
  • Algemene gegevens over uw gezondheid
  • Een overzicht van uw medische problemen, aandoeningen en behandelingen
  • Informatie over voorgeschreven medicijnen
  • Informatie over eventuele allergieën
  • Uitslagen zoals röntgenfoto’s, bloedwaarden en andere testuitslagen
  • Notities van zorgverleners waarin medische informatie over u is vastgelegd

Uw toestemming geldt voor alle in het dossier aanwezige informatie. Het is niet mogelijk om bepaalde informatie uit te sluiten.

Met welke zorginstellingen kunnen uw medische gegevens digitaal worden uitgewisseld?

Uw toestemming geldt voor alle behandelend zorgverleners in Nederland. Nog niet alle zorginstellingen zijn aangesloten. Hier wordt hard aan gewerkt. Het doel is om uiteindelijk met zoveel mogelijk zorginstellingen in Nederland gegevens digitaal te kunnen uitwisselen.

Met onder meer de volgende instellingen is elektronische uitwisseling op dit moment mogelijk:

  • OLVG (locatie Oost en West), Amsterdam
  • Ziekenhuis Amstelland, Amsterdam
  • Spaarne Gasthuis (locatie Hoofddorp en Haarlem)
  • Medisch Centrum Leeuwarden
  • St. Jansdal, Harderwijk
  • Radboud UMC, Nijmegen
  • UMCG, Groningen
  • Elisabeth TweeSteden Ziekenhuis
  • St. Antonius Ziekenhuis

Als de zorginstelling waar u onder behandeling bent nog niet is aangesloten, dan zal de uitwisseling op andere manier plaatsvinden. Mogelijk kunt u zelf enkele gegevens digitaal delen via Mijn Dossier. U kunt daar in deze tekst (bij Patiëntenportaal ‘Mijn Dossier’) meer informatie over vinden.

Uw toestemming geldt voor alle aangesloten zorginstellingen. Het is niet mogelijk om bepaalde ziekenhuizen uit te sluiten. Zorgverzekeraars, keuringsartsen, bedrijfsartsen en verzekeringsartsen krijgen geen toegang tot de patiëntengegevens in het patiëntendossier via het elektronisch uitwisselingssysteem.

Controle op inzage

Met de ziekenhuizen waarmee we digitaal gegevens kunnen uitwisselen hebben wij afspraken gemaakt. Deze afspraken gaan over het gebruik en over hoe er toegang kan worden verkregen tot de informatie. Een zorgverlener moet altijd een actuele behandelrelatie met u hebben om uw dossier te kunnen raadplegen. In spoedsituaties mogen we hierop uitzonderingen maken.

Amsterdam UMC controleert actief op inzage in uw dossier. In een zogenoemd logbestand wordt geregistreerd wie wanneer toegang heeft gehad tot gegevens in het patiëntendossier. U heeft het recht om het logbestand van uw dossier in te zien. Zo kunt u controleren wie er in uw dossier hebben gekeken.

Vermoedt u dat er sprake is van onrechtmatige inzage in uw dossier, meldt dit dan bij de Functionaris Gegevensbescherming (FG). Dit is de contactpersoon van Amsterdam UMC voor de bescherming van uw privacy (bereikbaar via privacy@amsterdamumc.nl).

Veel gestelde vragen over uitwisseling van gegevens met andere zorginstellingen

Ik wil mijn toestemming intrekken, wat zijn hiervan de gevolgen?

Als u uw toestemming wilt intrekken, dan kunt u dit vragen aan een baliemedewerker of een verzoek indienen via Mijn Dossier.
Het intrekken van de door u verleende toestemming heeft wel gevolgen, te weten:

  • Al eerder gedeelde gegevens zijn mogelijk door een van uw behandelaren overgenomen en opgeslagen in een electronisch patiëntendossier buiten Amsterdam UMC.
    Dit doen zij om te kunnen onderbouwen met welke gegevens keuzes in uw behandeling zijn gemaakt (hiervoor zijn zorgverleners bij wet verplicht). Dit kunnen wij niet terugdraaien. Wel kunt u in de andere zorginstelling een verzoek voor vernietiging aanvragen.
  • Uw behandelaren buiten Amsterdam UMC kunnen niet langer digitaal een actueel overzicht van uw gezondheid opvragen.

Ontvang ik een bewijs dat ik toestemming heb verleend?

Nee, u ontvangt geen bewijs dat u toestemming hebt verleend. Bij een bezoek aan het ziekenhuis kan de baliemedewerker nakijken of u toestemming hebt gegeven. Ook kunt u dit zelf zien via Mijn Dossier.

Hoe kan ik toestemming geven voor mijn kind?

Hierover leest u meer op de website van Amsterdam UMC: www.amsterdamumc.nl/mijndossier.

Welke wet- en regelgeving is er voor het digitaal uitwisselen van medische gegevens?

Uw zorgverlener is verplicht uiterst zorgvuldig om te gaan met uw gegevens.

Zorginstellingen moeten ervoor zorgen dat hun informatiesystemen veilig zijn en zij dit goed beheren. Zij moeten technische en organisatorische maatregelen nemen, volgens de laatste ontwikkelingen van de techniek. Zo wordt de beschikbaarheid, juistheid en vertrouwelijkheid van uw gegevens beschermd. Bovendien heeft iedere zorgverlener een geheimhoudingsplicht.

Ik word behandeld in een nog niet aangesloten zorginstelling of een zorginstelling in het buitenland. Wat nu?

Als uw zorginstelling niet is aangesloten bij het elektronisch uitwisselingssysteem, dan kunnen uw gegevens worden opgevraagd via uw behandelend arts of afdeling Patientenservice Zorgsupport. Hiervoor wordt ook uw toestemming gevraagd.

U kunt eventuele andere vragen over het elektronisch uitwisselingssysteem online stellen via Mijn Dossier of aan het Digipunt, per mail digipunt@amsterdamumc.nl of 020-4443336.

Gebruik van uw gegevens voor kwaliteitszorg

Amsterdam UMC wil voortdurend de kwaliteit van de zorg verbeteren. Om die reden heeft het ziekenhuis een groot aantal kwaliteitssystemen. Bijvoorbeeld een systeem voor het melden en analyseren van onbedoelde gebeurtenissen. Voor deze kwaliteitssystemen kan het nodig zijn om anonieme gegevens uit patiëntendossiers te gebruiken. Wij gaan ervan uit dat u daar tegen geen bezwaar hebt.

Gebruik van uw gegevens voor wetenschappelijk onderzoek

De gegevens die voor de zorgverlening verzameld worden, kunnen ook gebruikt worden voor medisch-wetenschappelijk onderzoek. Medisch-wetenschappelijk onderzoek richt zich op de veiligheid en werkzaamheid van nieuwe behandelmogelijkheden te onderzoeken. Dit onderzoek kan worden uitgevoerd door uw eigen behandelaar, maar ook door andere onderzoekers.

Hiervoor gelden strenge privacyregels. Als er over dit onderzoek wordt gepubliceerd, dan mag dit alleen als de gegevens niet herkenbaar zijn. Er mag alleen in een niet tot de persoon herleidbare vorm over dergelijk onderzoek worden gepubliceerd. U bent in deze publicaties nooit herkenbaar.

Wij gaan er van uit dat u geen bezwaar heeft tegen het gebruik van uw gegevens voor wetenschappelijk onderzoek. Als dat wel het geval is, kunt u dat bij uw behandelend arts kenbaar maken.

Nederlandse Kankerregistratie

Gegevens van alle patiënten met kanker in Nederland worden opgenomen in de Nederlandse Kankerregistratie. Het doel daarvan is het verbeteren van de kwaliteit van de kankerzorg en het mogelijk maken van wetenschappelijk onderzoek. U heeft voor deze registratie dezelfde rechten als voor uw ziekenhuisdossier. Meer informatie vindt u in de patiëntenfolder ‘Registratie van kanker’ van het Integraal Kankercentrum Nederland (IKNL).

Adressen

Afdeling Patiëntenservice Zorgsupport

locatie AMC: Polikliniek A0-404 (9.00-12.30 en 13.00-15.30 uur)
Postbus 22660, 1100 DD Amsterdam Telefoonummer: 020 566 33 55
E-mail: pazo-amc@amsterdamumc.nl

Locatie VUmc: Polikliniekgebouw PK 0 Hal 08 (9.00 tot 12.00 en van 13.00 tot 16.30)

Postbus 7057, 1007 MB Amsterdam Telefoonnummer: 020 444 07 00

Email: pazo-vumc@amsterdamumc.nl

Secretariaat Zorgsupport AMC
Postbus 22660, 1100 DD Amsterdam

Functionaris Gegevensbescherming (FG)

E-mail: privacy@amsterdamumc.nl , afd. Juridische Zaken

Digipunt

E-mail: digipunt@amsterdamumc.nl